drewniane

2016-11-01 13:11
Tak jak wspomniałem miałem okazję być w kilku domach wybudowanych przez tę firmę zanim zdecydowałem się na tę konkretną ofertę. Drewnianego szałasu to nie przypomina. Lekkie konstrukcje szkieletowe dominują w krajobrazie takich krajów jak Kanada, USA, Australia, Szwecja, Norwegia, Finlandia. Jeśli tam się sprawdziły to raczej u nas też. Wędrując parę razy po Skandynawii zwracałem uwagę na jakość i trwałość tych domów. Stały po 100 lat i więcej nie robiąc wrażenia zbytnio zużytych. Budując zgodnie ze sztuką można mieć dobry dom. Jak każda technologia ta również ma swoje wady i zalety. U nas mało popularna. Niestety również przez takie osoby jak mój adwersarz, co to ma mnóstwo postów ale wydaj się, że ograniczone horyzonty separator. Nie twierdzę, że moja oferta jest tańsza. Ale za dom "pod klucz" jest to raczej tanio w rejonie warszawskim. Wydaje mi się, że cena 1000 zł/m2 brutto domu murowanego dotyczy stanu surowego, a nie takiego jaki mi zaoferowano.Jak widać osoby gardłujące przeciwko technologii szkieletowej na ww wątkach praktycznie nie mają żadnych logicznych i sensownych argumentów. Natomiast ci, którzy im krytycznie odpowiadają posługują się dość przyzwoitymi argumentami. Widać wyraźnie, że wśród przeciwników tej technologii pokutują głównie różne stereotypy i brak logicznej umiejętności interpretacji faktów. Jeśli ktoś np. twierdzi, że wadą domów szkieletowych jest słaba jakość materiałów i wykonania to jest to odwracanie kota ogonem. To wina i problem inwestora, że wybrał partaczy na wykonawców i wziął się sam za coś na czym się nie zna. Zupełnie inna sprawa separatory , że dom szkieletowy wymaga dobrej jakości materiałów i wykonania - to jego cecha. Jeśli ktoś chce może to wymaganie uznać za wadę, ale nie pleść bzdur, że wszystkie szkieletowce są tak wykonywane. Takich kwiatków można by cytować z powyższych linków mnóstwo. Większość można by skwitować powiedzeniem: psy szczekają, karawan idzie dalej. Jak zauważyłem rozsądne i krytyczne opinie zostały tam dodane najczęściej przez ludzi o dużym stażu www.ugos.com.pl na forum. Przytoczę choć mały fragment ilustrujący poziom argumentacji przeciwników i konkretne odpowiedzi urzytkownika:
 
Zresztą wszystko można zweryfikować. Wystarczy wybrać się do domu modelowego, przedyskutować sprawę z przedstawicielem firmy (tak jak ja to zrobiłem) i wyrobić sobie własne zdanie.