Informacje dla domu

2016-09-08 20:49

w warunkach jest zapis, że ta ich skrzynka z wodomierzem wewnątrz domu nie może być dalej niż 1.5m od przepustu. Skoro robiles zgodnie z projektem domu jak rozumiem to moim zdaniem błąd popełnił ten, który projektował tą część w projekcie. Powinien się orientować w przepisach trochę lub wykazać się minimum intuicji. Ja zrobiłbym najprościej tak: uderzył do jakiegoś projektanta od przyłączy i pogadać z nim jak on by to widział i zdał się na niego. Kombinowanie z powiedzmy odstępstwem od warunków przyłączenia może nieść ze sobą przykre skutki. Patrząc na Twój dom.... wygląda zupełnie jak u mnie. Wodę mam w przepuście pod wjazdem do garażu i 1.3m od ściany wodomierz. -wodomierze główne zamontowane w budynkach winny znajdować się w piwnicy lub na parterze, w łatwo dostępnym miejscu, pomieszczeniu zabezpieczonym przed zalaniem woda, zamarzaniem oraz dostępem osób niepowołanych. Wodomierze w budynkach należy zamontować do 1,5 m za pierwsza ściana budynku na konsolach... 

U mnie jest 10 cm za pierwsza sciana budynku, tylko ten garaż...Ja jestem projektantem i z tego co widzę, chciałeś mieć wodomierz w pomieszczeniu kotłowni. Wszytsko byłoby dobrze, jakby rura wodna wchodziła do pomieszczenia kotłowni z zewnątrz. Warunki techniczne są prawidłowe. W tym przypadku możesz jedynie umieścić wodomierz w studzience wodomierzowej na terenie działki i dalej od studzienki iść przewodem w kierunku budynku do połaczenia z tą położoną już rurą. Tylko zwiększy ci sie koszt o studzienke wodomierzową -jaka ma być powinni powiedzieć w RWiK .
I nic nie ma o przepustach w płycie fundamentowej ( nie mam ścian fundamentowych).